Sylwetki naszych blogów – nowy projekt

Bardzo się cieszymy, że tak chętnie czytacie nasze wpisy i uczestniczycie w akcjach organizowanych przez nas. Dlatego też chcielibyśmy, abyście mieli możliwość trochę bliżej nas poznać.

Z tego powodu postanowiliśmy Wam zaprezentować cykl publikacji poświęconych naszym blogom – o czym piszemy, kim jesteśmy i co nas inspiruje. Te treści zamknęliśmy w odpowiedziach na kilka pytań, które uznaliśmy za najpełniej wyrażające to, czym się zajmujemy.

Dzisiaj zachęcamy do bliższego zapoznania się z niecodziennym blogiem „Mały Biały Tajfun” o Azji.

Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

Piszę, bo obawiam się, że zapomnę. Blog jest jak pamiętnik, z tym tylko, że publiczny, nie prywatny, bo tym, co mi się przydarzyło, czego się dowiedziałam – mogę się podzielić.

Co inspiruje Cię do pisania?

Drobiazgi. Staram się świeżymi oczami patrzyć na wszystko, co mi się przytrafia w tych okropnie dalekich Chinach.

Skąd się wzięła i co oznacza nazwa Twojego bloga?

Bai Xiaotai czyli Biały Mały Tajfun to moje chińskie imię. Posługiwali się nim moim nauczyciele, posługują się nim przyjaciele i mąż. Jest nie mniej moje niż to polskie.

O czym piszesz?

Piszę o Chinach, ze szczególnym uwzględnieniem Yunnanu, w którym żyję od wielu lat. Piszę o jego mieszkańcach, tradycjach, zabytkach, kuchni, o tym, co czeka obcokrajowca, który tu zamieszka.

Które 3 wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek?

Sądzę, że wpis dobry na początek, by wczuć się w tematykę, to mój wpis o Kunmingu. Można tam znaleźć sporo ciekawostek o mieście, w którym przyszło mi żyć. Drugi mógłby być tekst o syberyjskich mewach i ich dziwnej relacji z Kunmingiem. Jako trzeci – ciekawostka natury religijnej, wpis o „otwieraniu oczu” bóstwom.

Serdecznie zapraszamy na bloga www.baixiaotai.blogspot.com  🙂

Skomentuj

