Sylwetki blogów #3

blog o języku angielskimOstatnio prezentowaliśmy blog o języku rosyjskim, a dzisiaj pora na bardziej popularny język, czyli angielski!

Przed Wami blog o języku angielskim c2.pl i jego Autorka, o której znajdziecie nieco więcej informacji w dalszej części wpisu.

Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

Założyłam bloga trochę z egoistycznych pobudek. Od 2,5 roku nie pracuję już jako lektor, a w obecnej pracy nie używam tak języka jak kiedyś. Prawie trzy lata temu zdałam CPE tak trochę ad hoc nie przerobiwszy wszystkich materiałów. Zdałam, ale mam pewien niedosyt, a zarazem mniejszą motywację do nauki. Założyłam bloga by to zmienić. Chciałabym przerobić niezrobione materiały z CPE oraz więcej czytać po angielsku zwłaszcza na tematy branżowe, biznesowe.

Zaczęłam też pisać bloga, bo w moim życiu pojawiło się dziecko, a ja na urlopie zaczęłam mieć trochę więcej czasu, który chciałam jakoś spożytkować. Nie mogłam fizycznie wyjść do ludzi, ale mogłam wirtualnie. Tak więc jestem. 😉

O czym piszesz?

Piszę na tematy, które mnie zainteresują. Piszę po polsku z angielskimi wstawkami, więc mimo nazwy mojego bloga (C2= poziom zaawansowany) każdy znajdzie tu coś dla siebie. Skupiam się głownie na języku biznesu np. seria z działu HR, telefonowanie, idiomy biznesowe związane z kolorami itp. Czasami piszę o egzaminach np. CPE choć nie w takim zakresie jak chciałam i nie zgodnie z moim założeniem (chciałam powtarzać materiał, ale publikowanie tekstów egzaminów byłoby łamaniem prawa).

Piszę też o języku angielskim dla rodziców mających małe dzieci. Temat nietypowy, niezbyt powiązany z ogólną tematyką bloga, ale mi bliski i sam wypłynął ;-). W dziale „Angielski dla mam i Au Pair” (przepraszam wszystkich tatusiów) piszę o języku jakim możemy zwracać się do dzieci, o rymowankach, o zabawach itp.

Publikuję również różne artykuły z gazet brytyjskich z opracowanym słownictwem. Wprowadziłam też serię „angielski z” gdzie możecie posłuchać krótkich fragmentów wystąpień tak znanych osób jak np. Barack Obama, Steve Jobs, Bill Gates, J.F. Kennedy, J.K. Rowling czy Oprah Winfrey i uzupełnić ćwiczenia (luki). Podaję oczywiście rozwiązania oraz tłumaczę trudniejsze słownictwo.

Tematy na blogu są różnorakie, więc mam nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Które 3 wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek?

Hmm tylko trzy? Ciężko wybrać

  1. Jeśli wpadacie na bloga by zacząć czytać (więcej czytać) po angielsku to może ten wpis pomoże Wam w podjęciu decyzji od czego zacząć.
  2. Jeśli wpadacie na bloga dla przyjemności i chcecie podszkolić język zwłaszcza słownictwo to co Wy na to aby sprawdzić czy znacie wszystkie kolory po angielsku (założę się, że nie.
  3. Jeśli chcecie poćwiczyć słuchanie to może zacznijcie od zgadywanki: która słynna kobieta to mówi.

Zapraszamy serdecznie na www.angielskic2.pl

Skomentuj

