Sylwetki blogów #5

Niedawno poznaliście autorkę Szwecjobloga 🙂 Dzisiaj przyszła kolej na „Studia, parla, ama!” – blog o języku włoskim.  Przeczytajcie koniecznie, co Autorka radzi osobom, które chcą zacząć przygodę z tym językiem.

Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

Od kilku lat rosła we mnie potrzeba podzielenia się moimi doświadczenia związanymi z Włochami: z kulturą, kuchnią, tradycjami, wreszcie metodologią nauczania. Pewnego dnia czara się przelała i powiedziałam sobie: co mi tam, zakładam bloga! No i mam 😉

Co inspiruje Cię do pisania?

To, co widzę, co to słyszę i co czytam. Wciąż dowiaduję się czegoś nowego o Włoszech i o języku włoskim i inspiracja gotowa.

Skąd się wzięła nazwa twojego bloga?

Kiedy wyjeżdżałam na dłużej do Włoch, na rynku księgarskim ukazała się książka „Jedz, módl się, kochaj” (Mangia, prega, ama), mówiąca m. in. o Włoszech. Książka, między nami mówiąc, jest okropna, a z wyłożoną w niej filozofią życiową („ja, ja, ja”), zasadniczo się nie zgadzam, ale tytuł, zwłaszcza włoski, jest chwytliwy i dobrze brzmi. Kiedy starałam się ująć w jakieś ramy moje metody nauczania włoskiego, doszłam do wniosku, że ów tytuł może być ich dobrym streszczeniem i zarazem nazwą bloga: ucz się, mów i kochaj (studia, parla, ama) to podstawowe zasady, jeśli ktoś się naprawdę chce nauczyć włoskiego!

O czym piszesz?

Ba, a o czym nie piszę! O tradycjach i zwyczajach, także tych dziwacznych, o kulinarnym przysmakach mniej i bardziej znanych, o słownictwie i o gramatyce włoskiej, o metodach nauki, o sławnych Włochach, o historii włoskiej, o różnych ciekawych miejscach i zabytkach, o skandalach, o znanych zbrodniach, o sztuce włoskiej, o stylu życia… Słowem, staram się przedstawić możliwe najpełniejszy obraz Włoch, gdyż tylko znając dobrze dany kraj możemy w pełni przyswoić jego język.

Które wpisy poleciłabyś na początek?

To zależy, co kogo interesuje. Są tacy, którzy na moim blogu szukają wskazówek odnośnie nauki i materiałów do języka włoskiego, zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych, i znajdą je bez problemu. Miłośnicy kuchni znajdą przepisy i historie potraw. Najlepiej chyba zacząć od początku albo zerknąć na chmurę tagów i wybrać coś interesującego – zapewniam, że każdy znajdzie coś dla siebie!

Zapraszamy na www.studiaparlaama.pl

Skomentuj

