Sylwetki blogów #6

logoPoprzedni wpis pozwolił Wam poznać lepiej autorkę bloga Studia, parla, ama. Dziś przed Wami nie lada gratka- koniecznie przeczytajcie, jakie informacje zdradził Janusz.

Dlaczego zacząłeś pisać bloga?

Powodów było wiele, dopiero wszystkie zebrane razem dały radę zmusić mnie do działania! Przede wszystkim uwielbiam uczyć się języków obcych i mógłbym o tym rozmawiać godzinami. A że znajomi często prosili mnie o radę w tej kwestii, zrodził się we mnie pomysł doradzania na trochę większą skalę. Do tego doszła chęć podzielenia się swoim doświadczeniem, pomagania innym w rozwoju, przyjemność, jaką czerpię z pisania… No i w końcu powstał blog!

Skąd się wzięła i co oznacza nazwa Twojego bloga?

Jeśli dobrze pamiętam, to wymyśliłem ją podczas podróży pociągiem między Warszawą a Kielcami. Chciałem znaleźć dla bloga nazwę, która będzie się kojarzyła z językiem, budziła pozytywne skojarzenia, wpadała w ucho i nie będzie zbyt banalna. Wypisałem sobie całą listę pomysłów i w końcu zdecydowałem się na Językową Oazę właśnie. Czy spełnia powyższe założenia – to już pozostawiam do Waszej oceny!

O czym piszesz?

O nauce języków, rozumianej dość szeroko. Po pierwsze przedstawiam różne metody nauki języków, które każdy może wypróbować na sobie. Znajdziecie u mnie pomysły na to, jak się uczyć mówienia, jak można wykorzystać w nauce obcojęzyczne powieści, jak urozmaicić powtórki słownictwa czy jak poprawić umiejętność rozumienia ze słuchu. Po drugie często piszę o samym procesie nauki: jak się zmotywować do regularnej pracy nad językiem, jak rozplanować naukę, jak znaleźć czas na naukę w natłoku obowiązków. Znajdziecie też u mnie trochę ogólnych rozważań (czy istnieje coś takiego jak talent językowy? czy perfekcjonizm przeszkadza czy pomaga w nauce? czy nauka języka zawsze jest dobra?) i kilka gościnnych wpisów na temat materiałów do nauki konkretnych języków (rosyjskiego, norweskiego, włoskiego portugalskiego).

Które 3 wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek?

Jest ich grubo ponad 100, więc jest z czego wybierać. Do moich ulubionych (i najpopularniejszych) należą:

Zapraszamy na www.jezykowaoaza.pl

One thought on “Sylwetki blogów #6

Skomentuj

