Sylwetki blogów #8

Język holenderski - logoPoprzednia sylwetka dotyczyła autorki bloga o Wietnamie. Dziś wracamy do Europy- tym razem poznacie odpowiedzi na 3 pytania udzielone przez Dorę, autorkę bloga o języku holenderskim.

Co sprawiło, że zainteresowałaś się danym krajem/językiem?

Nigdy nie myślałam o emigracji, jednak życie jest pełne niespodzianek. Kiedy przyjechałam do Holandii, szukałam dla siebie sensownego zajęcia i znalazłam intensywny kurs językowy dla imigrantów w dużej mierze opłacany przez urząd miasta. Rzuciłam się w wir nauki i efekty były szybko widoczne. Polubiłam ten język, bo stał się bardzo wygodnym narzędziem komunikacji, otwierał wiele drzwi, umożliwił nawiązanie nowych znajomości i poznanie innych kultur – gdyż w szkole, jak i w całej Holandii byli ludzie z całego świata.

Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

Po kilku latach mieszkania w Niderlandach znów przyszedł czas na przeprowadzkę. Szukałam sposobu, żeby pozostać w kontakcie z językiem holenderskim i postanowiłam zacząć pisać bloga, początkowo głównie po to, żeby poukładać i sprawdzić swoją wiedzę. Po czasie okazało się, że blogowanie ma jeszcze inne zalety – pozwala poznać niesamowite osoby, motywuje do szukania nowych informacji i rozwoju nie tylko umiejętności językowych i kulturowych, ale również ogólnointernetowych. I potrafi wciągnąć jak narkotyk 😉

O czym piszesz?

O Holandii, jej języku, zarówno od stronej gramatycznej jak i leksykalnej, o kulturze, zwyczajach, zasadach dobrego zachowania, tradycjach, czasem również o znaczących lub ciekawych wydarzeniach. Zresztą zobaczcie sami: http://jezykholenderski.blogspot.com Zapraszam!

Skomentuj

