Sylwetki blogów #9

hiszpański na luzieKorzystając z okazji, że niedawno byliśmy w Holandii, a pogoda za oknem trochę nas już przyzwyczaiła do wyższych temperatur, wybieramy się do słonecznej Hiszpanii! Co nieco o tym kraju i języku opowie nam autorka bloga „Hiszpański na luzie”.

Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

Zaczęłam pisać krótko po przeprowadzce do Walencji. Moja znajomość języka była wtedy już na tyle dobra, że dostrzegałam różne językowe smaczki i ciekawostki, o których wcześniej nie miałam pojęcia, albo nad którymi się nie zastanawiałam. Blog połączył moje hiszpańsko­polskie językowe pasje i zacięcie do pisania.

Co inspiruje Cię do pisania?

Oprócz tradycyjnych źródeł inspiracji takich jak lektury, telewizja i internet, stosuję metodę łapania za język, to znaczy, staram się wyłapywać w mowie otaczających mnie osób wszelkiego rodzaju ciekawostki językowe. Mogą to być wyrażenia, idiomy, przysłowia lub konstrukcje i użycia języka, które znacząco różnią się od tych, które znamy z języka polskiego. Przy pomyślnych wiatrach, pomysły na wpisy same bombardują mnie ze wszystkich stron: w czasie rozmów w domu, w pracy i na ulicy, z plakatów i ogłoszeń na słupach, z internetu, prasy i telewizji.

O czym piszesz?

Najbardziej interesują mnie zagadnienia związane z żywym językiem używanym w codziennej komunikacji. Zwracam uwagę na metafory i idiomy, które wspaniale ilustrują hiszpańską mentalność i spojrzenie na świat. Często wychodzę poza ściśle językowe ramy i piszę również o kulturze, hiszpańskich zwyczajach i zachowaniach, grzeczności, literaturze, filmie… od czasu do czasu staram się też zamieszczać informacje związane z nauką języka, przydatnymi metodami i narzędziami. Staram się unikać sztampowych „byków, tortilli i flamenco”, a jeśli już, to ugryźć temat w nowatorski sposób.

Które 3 wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek?

Nie będę ukrywać, że w punkcie 3. kryje się podstęp. Gorąco zachęcam do zapoznania się ze słowniczkiem od A do Z!

Serdecznie zapraszamy na hiszpanskinaluzie.blogspot.com!

2 thoughts on “Sylwetki blogów #9

Skomentuj

