Sylwetki blogów #14

Dla urozmaicenia Miesiąca Języków przenosimy się z powrotem do Francji żeby opowiedzieć Wam o kolejnym blogu z naszej grupy. W ramach cyklu „Sylwetki blogów”, po Izie z Love for France, przyszła pora na blog Niki. Jeśli chcecie wiedzieć jak odpowiedziała na 6 naszych pytań, czytajcie dalej. 

logoBlog Notatki Niki winogrona

  1. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga ?

Krótko ?  

Chyba z nudów. A przynajmniej dla zabicia czasu podczas drogi do i z pracy.  Oczywiście sporo czytałam i nie zaprzestałam czytania, co to to nie.  Nadal to robię, tylko, że ja jestem współczesną „nomadką”. Czasem mam do pracy trzysta km, a  już następnego tygodnia tysiąc.  Czasem jadę pociągiem, innym razem samolotem lub samochodem (ten tekst też powstaje podczas podróży).

Musicie przyznać, że czytanie tu nie wystarcza. No więc po ponad półrocznym wahaniu zaczęłam pisać. Przez pierwsze miesiące nikomu o tym nie mówiłam, bo nie byłam pewna czy mi się nie « odwidzi ». Okazało się jednak, że blogowanie stało się prawdziwą pasją i chyba trudno byłoby mi teraz zaprzestać pisania.

Do tego dzięki blogowaniu poznałam (także na żywo) wiele ciekawych osób, a to jest bezcenne.

2. Co inspiruje cię do pisania ?

Każdy dzień mego trochę szalonego życia. Czasem jest to odwiedzane miejsce, innym razem film, wystawa, spektakl lub po prostu przepis na jakieś tradycyjne danie.  Inspiracji na tematy wpisów mam stanowczo dużo więcej niż czasu na ich realizację .

3. Skąd się wzięła i co oznacza  nazwa Twojego bloga ?

« Francuskie i inne notatki Niki »  jest nazwa dość prosta do wytłumaczenia. W blogosferze  nazywam się Nika, co jest dość rzadkim, ale jednak zdrobnieniem od mego imienia (zostawiam wam pole do popisu, zgadujcie)

Słowo « notatki » w tytule pozwala mi nie ograniczać się co do  tematyki poruszanej na blogu.  

« Francuskie », bo jednak najczęściej piszę o Francji ,  a określenie «  i inne » dodałam, bo w końcu pisuję też i o Hiszpanii, o Polsce czy o Belgii, gdzie pracuję przez około 15 dni w miesiącu.

4. O czym piszesz ?

Piszę o życiu we Francji, o Paryżu, gdzie mieszkam już pół życia. O Roussillon, skąd pochodzi mój Ślubny Rycerz. O Alzacji, w której się zakochałam odkąd zaczęłam tam regularnie bywać z powodów zawodowych.  O Polsce, do której regularnie wracam.

Znajdziecie u mnie teksty o języku, zwyczajach, tradycjach francuskich. Jest sporo wpisów poświęconych odkrywaniu różnych ciekawostek krajoznawczych. Czasem zdarza się przepis na coś smacznego, albo na moje domowe konfitury.  Kocham też teatr pod każdą postacią, więc i on pojawia się u mnie od czasu do czasu.

5. Co sprawiło, że zainteresowałeś się danym krajem / językiem ?

Siła wyższa i przypadek sprawiły, że zamieszkałam we Francji rok po upadku muru, a był to dla mnie wówczas już czwarty kraj, w jakim przyszło mi żyć.  O ile w takich krajach jak np  Belgia, można mieszkać latami nie znając języka, o tyle we Francji jest to absolutnie niemożliwe. Nie było więc wyboru, nauczyłam się języka w trymiga, a zaczęłam od liczebników, żeby móc wypisywać czeki.

6. Które trzy wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek ?

Jeśli chcecie trochę poznać jak  to się stało, że znalazłam się we Francji, to przeczytajcie ten wpis.

Jeśli nie wiecie dokładnie co oznacza słowo teatromaniak (a dokładniej teatromaniaczka) to przeczytajcie moje teatralne podsumowanie roku 2014 lub nieco krótszy wpis o przesądach w teatrze francuskim.

Przykład wpisu o Paryżu możecie znaleźć tu.

A jeśli nic nie wiecie o Roussilon, to zajrzyjcie do mego « alfabetu » na zachętę.

Zapraszamy na blog Notatki Niki.

Skomentuj

