Sylwetki blogów #16

Trochę czasu minęło od naszego ostatniego wpisu, ale mam nadzieję, że nadal zaglądacie na naszego bloga. Jeśli tak, to na pewno ucieszy Was wpis o kolejnym blogu językowym, na którym przeczytacie sporo ciekawych wpisów o języku angielskim. Przed Wami English My Way!

English My Way

Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

Gdyby ktoś jeszcze parę lat temu powiedziałby mi, że będę pisać własnego bloga, chyba bym się ubawiła. A tu proszę, English My Way stuknęło trzy lata! Już od kilku ładnych lat „chodziła” za mną myśl, że ludzie uczący się angielskiego, szczególnie młodzież, często nie wiedzą, jak się do tego zabrać albo co zmienić, kiedy kolejny raz nauka kończy się na poziomie pre-intermediate.

Podczas pracy w szkole państwowej coraz bardziej zaczęła mnie uwierać świadomość, że uczniowie tak naprawdę nie są uczeni tego, jak się uczyć gramatyki, zapamiętywać słówka, jak przyswajać język wtedy kiedy zostają z nim „sam na sam”. Zaczęłam czuć ogromną chęć pokazania, że można uczyć się inaczej, z wykorzystaniem współczesnej wiedzy na temat mechanizmów efektywnego uczenia się i zapamiętywania, z wyobraźnią, polotem i… przyjemnością.

Skąd się wzięła i co oznacza nazwa Twojego bloga?

English my way czyli angielski na „mój sposób” to nazwa, która ma dla mnie podwójne znaczenie. Jedno to moje osobiste spojrzenie na „mój” język angielski, który kocham i który ciągle jest dla mnie wyzwaniem. Drugie znaczenie – jako osobisty sposób na naukę dla każdego czytelnika, taki, który każdy powinien odnaleźć w sobie jako ten najbardziej ulubiony, skuteczny dający najwięcej satysfakcji.

Nazwa przyszła mi do głowy, jak prawie wszystkie moje pomysły, pod prysznicem. Od zawsze lubiłam przysłowie „If there’s a will, there’s a way” (czyli mniej więcej „Dla chcącego nic trudnego”). Nauka języka to dla mnie takie właśnie połączenie „will” czyli woli, motywacji czy chęci i „way” czyli sposobu, metody przekucia tej chęci w działanie. A że na blogu wszystko jest „po mojemu” jako, że ja tam rządzę, to jakoś tak samo ułożyło mi się w English my way.

O czym piszesz?

English my way jest w moim zamyśle przewodnikiem dla uczących się języka angielskiego. Najbardziej interesują mnie i najczęściej piszę o sposobach uczenia się angielskiego przy użyciu mnemotechnik, szalonych skojarzeń, gry wyobraźni, humoru i zabawy z językiem. Staram się szukać odpowiedzi na podstawowe pytania jakie często stawiają sobie uczący się języka obcego: z kim, gdzie, po co, kiedy się uczyć żeby nauka była przyjemna i skuteczna.

Chcę, żeby dzięki temu wszystkiemu czytelnik mógł odkryć, że nauka angielskiego może być prawdziwą przyjemnością a angielski może się zmienić ze szkolnej zmory w hobby, a może nawet prawdziwą miłość.

Poza tym na bloga wrzucam wpisy lekko off-topowe, przekorne i, nazwijmy to, humorystyczne, żeby przypadkiem atmosfera nauki nikogo nazbyt nie przytłoczyła. I jako ujście dla mojej własnej, niekiedy męczącej, weny twórczej.

Które 3 wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek?

Serdecznie zapraszamy na: http://www.englishmyway.pl

Skomentuj

