Sylwetki blogów #18

Po prezentacji bloga HummingBirdELS, przenosimy się do Szwajcarii. A tam już czeka na nas Asia i jej blog Szwajcarskie Blabliblu.

Halo światowe towarzystwo!

Wita Was wyspa szczęśliwości na morzu kryzysu – Szwajcaria! Szwajcaria, jak zapewne wiecie, to jeden z najbardziej egzotycznych krajów Europy. W swoim prawodawstwie, ustroju, mentalności mieszkańców, bezprecedensowości swoich wyborów i etosie wolności osobistej Szwajcaria jest bliższa Stanom Zjednoczonym niż naszej Starej Damy – Europy. I to właśnie na tej wyspie szczęśliwości kilka lat temu rozbił się statek kosmiczny Szwajcarskie Blabliblu z jego kapitanem Joanną Lampką. Autorka bloga jak ten ufoludek rozbity na planecie Ziemia ogląda, smakuje, testuje i pisze – w zasadzie o Ziemi, a tak naprawdę – o swojej planecie z perspektywy międzyplanetarnej. Czyli – o Szwajcarii, ale przypadkiem, czy też nie-przypadkiem również o Polsce widzianej z pewnej, stęsknionej perspektywy emigranckiej.

Prezentacja Szwajcarskiego Blabliblu musi mieć jednak swój cel, misję, wizję i strukturę, dlatego spośród 5 ciekawych pytań ustalonych przez gremium grupy Blogi Językowo – Kulturowe postanowiłam wybrać 3 i odpowiadając na nie przybliżyć Wam troszkę mojego bloga.

1. Co sprawiło, że zainteresowałaś się danym krajem?

Odpowiedź prosta i szczera – jeden taki mieszkaniec tego kraju o wściekle niebieskich oczach i koszmarnie słodkim francuskim akcencie w jego angielskim. Nie ma się tu co krygować, wcale nie padłam na kolana przed pomnikiem bogactwa (czyt. wrotami banku UBS) ani nie złożyłam czym prędzej swojego polskiego paszportu podczas mojej pierwszej wizyty w tym kraju, gdy jako 15-latka przejeżdżałam przez Lozannę i Genewę wraz z całą grupą Światowej Młodzieży Katolickiej wybierającej się na spotkanie z Papieżem w Paryżu. Paść co prawda padłam, ale nie krzyżem z zachwytu nad Szwajcarią, ale ze „zmęczenia” w parku Ouchy, i zamiast jak cała grupa zwiedzać cuda Szwajcarii, to ja chrapałam zdrowo pod klombem nieświadoma, że przyjdzie mi kiedyś tu mieszkać…

Dlaczego Szwajcaria? Bo mój luby obiecywał i obiecywał, że się przeprowadzi do Krakowa… Uuuuuch…

2. Skąd się wzięła i co oznacza nazwa Twojego bloga?

No cóż. Jakbym od początku wiedziała, że blog „zaskoczy”, a nie będzie tylko taką małą ciekawostką dla znajomych, to pewnie bym wybrała inną nazwę. Jakbym tylko wiedziała, że „blabliblu” jest niemożliwe do zapamiętania i wpisania bezbłędnie do wyszukiwarki, to na pewno by było coś innego! Jakbym tylko wcześniej studiowała marketing…. A nie, przecież ja studiowałam marketing!!!….

Skąd się wzięło to Blabliblu? Sami zerknijcie.

3. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

Gromadziłam, gromadziłam te wszystkie historie, anegdotki, skrawki wiedzy, ciekawostki w mojej głowie, aby później wśród moich polskich znajomych wylewać z siebie te wiadra informacji. Zdarzało się jednak, że z Kryśką się już podzieliłam fajną historią o starej Szwajcarce z pudlem pod pachą, a z Ziutkiem jeszcze nie, więc Kryśka towarzysząc mi we wszystkich „kafkach”, „pifkach” i „syrrrropkach” słyszała tą samą historię pięćdziesiąt razy. Żeby nie zostać uznana za nudziarza i raz na zawsze wypisana ze wszystkich spotkań towarzyskich Europy, zaczęłam pisać. A pisać uwielbiałam od dziecka od napisania książki o zgubionym kundelku Topiku w wieku lat 7.

Plan mojego pisania był taki – dotrzeć do takiej perfekcji, żeby spotkania z moimi znajomymi wyglądały jak z tego dowcipu o spotkaniu oficjalnych komików:
– Historia z bloga numer 134!
– Ahahahaha!
-A słyszeliście numer 150?
– Hehe, tak, fajne!
Oczywiście tak się nie stało, jak to ze wszystkimi moimi planami bywa. Teraz to raczej bywa tak:

No przecież pisałam o tym kiedyś na blogu!
Niemożliwe, to Ty piszesz bloga?!

Z czułymi pozdrowieniami,
Autorka bloga Szwajcarskie Blabliblu
Joanna Lampka

Zapraszamy na bloga: szwajcarskie-blabliblu.blog.pl

Skomentuj

