W 80 blogów dookoła świata #6

Szósta edycja akcji „W 80 blogów dookoła świata” była wyjątkowo ambitna, a pytanie, na które chcieliśmy odpowiedzieć w naszych wpisach, bardzo filozoficzne, ale przy tym inspirujące! Jak opanowany przez nas język obcy wpłynął na nasze postrzeganie świata? Taki temat był naszym swoistym świętowaniem Europejskiego Dnia Języków – dlatego też wybraliśmy datę 26 września. 

W 80 blogów dookoła świata

W 80 blogów dookoła świata # 6

TEMAT: Jak opanowany przeze mnie język obcy wpłynął na moje postrzeganie świata?

DATA: 26.09.2014 godz. 10:00

W szóstej edycji akcji wzięło udział trzynaście blogów, można było poczytać o dziesięciu językach, w tym o niemieckim, angielskim, holenderskim, wietnamskim, esperanto i rosyjskim. Każdy z tych języków w jakiś sposób zmienił postrzeganie świata przez osobę, która tym językiem włada. Jak bardzo zmienił i co konkretnie zmienił, możecie się dowiedzieć, czytając nasze blogi. Choć od momentu opublikowania wpisów upłynął z górą rok, emocje i wrażenia wyrażone w tych tekstach są przecież aktualne  Jeśli więc chcecie wiedzieć, jak zmienia postrzeganie świata włoski, a jak norweski, zajrzyjcie koniecznie.

Oto lista blogów biorących udział w akcji:

Angielski:

Angielski dla każdego: Jak język angielski wpłynął na moje postrzeganie świata?

Następna Blogująca: Nie ta sama głowa- jak język obcy sprawia, że człowiek myśli o tym, o czym nigdy nie myślał

Esperanto:

Językowa Oaza: Czy esperantyści mówią jak roboty?

Hiszpański:

Hiszpański na luzie – Przez hiszpańskie okulary. Jak język wpływa na nasze postrzeganie świata?

Holenderski:

Język holenderski – pół żartem, pół serio: Język polski z holenderskiej perspektywy

Niemiecki:

Niemiecka Sofa – Jak język niemiecki wpłynął na moje postrzeganie świata?

Językowy Precel – W 80 blogów dookoła świata: Jak język niemiecki wpłynął na moje postrzeganie świata?

Norweski:

Pat i Norway – Jak język norweski wpłynął na moje postrzeganie świata.

Rosyjski:

Rosyjskie Śniadanie –Jak opanowany przeze mnie język obcy wpłynął na moje postrzeganie świata?

Daga tlumaczy – Dlaczego akurat rosyjski?

Szwedzki:

Szwecjoblog – Jak opanowany przeze mnie język obcy wpłynął na moje postrzeganie świata?

Włoski:

Studia, parla, ama – Jak opanowany przeze mnie język obcy wpłynął na moje postrzeganie świata?

Wietnamski:

Wietnam.info – Jak język wietnamski wpłynął na moje postrzeganie świata?

Tekst: Ola z bloga Studia, parla, ama

Skomentuj

