Sylwetki blogów #19

Francais-mon-amour naglowek

Z Francją kojarzą nam się pyszne wina, sery, średniowieczne zamki i piękny, chociaż trochę skomplikowany język francuski. I właśnie o tym języku pisze Ula, która na co dzień prowadzi bloga Français mon amour. Zapraszam serdecznie na wywiad, w którym będziecie mogli poznać naszą blogerkę trochę lepiej. Kto wie? Może zechcecie się potem nauczyć języka francuskiego?

 

  1. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

W pierwszym wpisie na blogu piszę o tym, że dzięki niemu będę doskonalić swoją znajomość języka francuskiego, o którym piszę. Jednak po niedługim czasie pomyślałam, że przecież ta strona może służyć także moim uczniom. To właśnie dla nich zaczęłam przede wszystkim tworzyć kolejne artykuły. W tzw. międzyczasie pojawiło się kilka wpisów zadedykowanych nauczycielom. Blog zmieniał swój kształt i charakter. Podobnie tematyka. Ale myślę, że aktualny plan na bloga najbardziej mi odpowiada.

 

  1. Co inspiruje Cię do pisania?

Życie. Czasem są to wydarzenia ze świata francuskojęzycznego. Czasem ciekawostka zobaczona gdzieś w mediach społecznościowych. Innym razem przeczytany artykuł. Coraz częściej zdarzają się również konkretne pytania od czytelników. Bardzo chętnie na nie odpowiadam.

 

  1. Skąd się wzięła i co oznacza nazwa Twojego bloga?

Mój blog to Français mon amour. Pierwsze słowo nazwy to język francuski, dalej jest “moja miłość” bo rzeczywiście mogę powiedzieć, że język francuski to moja największa miłość. Oczywiście zaraz po mężu 😉

 

  1. O czym piszesz?

O języku francuskim i wszystkim, co jest z nim związane. Pojawiają się zatem wpisy o tematyce bardzo zróżnicowanej. Bo przecież język francuski to również sama Francja, jej kultura, kuchnia, miejsca warte zobaczenia. A frankofonia nie ogranicza się go Heksagonu, to także inne kraje na świecie więc czasem pojawiają się również wpisy dotyczące np. Belgii.

 

  1. Co sprawiło, że zainteresowałaś się danym krajem/językiem?

Raczej kto. Przed liceum nie miałam do czynienia z językiem francuskim. W podstawówce uczyłam się tylko angielskiego. Gimnazjum mnie ominęło. Przynajmniej w tamtym momencie mojego życia, bo teraz przecież uczę na tym właśnie etapie edukacyjnym. W szkole średniej musiałam wybrać drugi język obcy. Do wyboru były: niemiecki, rosyjski, francuski. Wiedziałam, że nie chcę uczyć się niemieckiego. Rosyjski był tylko w klasach ogólnych, a te miały średnią opinię w tym liceum. Wybrałam więc francuski. I tak ten język Molièra został ze mną do tej pory. A to wszystko dzięki nauczycielce, która mnie uczyła. Była bardzo wymagająca. Niejednokrotnie nie przespałam nocy bo uczyłam się na sprawdzian. Przyszedł czas wyboru kierunku studiów. Postawiłam na dwie pasje: francuski i książki i zdawałam na filologię romańską i bibliotekoznawstwo. Oba egzaminy zdałam. Pani M. w sumie odradzała filologię i z perspektywy czasu wiem, że miała rację 😉 Ale wybrałam filologię. A dalej to już wiecie mniej-więcej co się wydarzyło 😉

 

  1. Które 3 wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek?

Trudny wybór. Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o mnie jako osobie, przeczytaj wpis, w którym odpowiadam na 50 pytań z rodzaju bardziej osobistych (http://francais-mon-amour.eu/2015/07/50-pytan-do-autorki/). Jeśli wolisz coś o kulturze francuskiej, to pewnie zainteresuje Cię ten quiz (http://francais-mon-amour.eu/2015/03/14-rzeczy-ktorych-moze-nie-wiesz-o/). A jeśli Twój konik to język francuski to na pewno spodoba Ci się wszystko, co znajdziesz w kategorii “Nauka” (http://francais-mon-amour.eu/category/nauka/). Zapraszam!

2 thoughts on “Sylwetki blogów #19

Skomentuj

