Sylwetki blogów #20

Autorka kolejnego bloga, który polecamy Waszej uwadze, zaczęła pisać, bo pasjonuje ją uczenie innych języka angielskiego. Po ostatnim wpisie poświęconym Francji, przenosimy się do sąsiedniego kraju.

  1. O czym piszesz?

    Head Full of Ideas to blog, który powstał z pasji do pracy z dziećmi i nauczania języka angielskiego. Najogólniej rzecz ujmując, jest to zbiór pomysłów na zajęcia głównie dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Można u mnie znaleźć wpisy o tematyce najczęściej poruszanej i tej nieco mniej popularnej. Wszystkie pomysły, które pojawiają się na blogu zostały przeze mnie wymyślone i (zazwyczaj) sprawdzone w praktyce. Oczywiście, nie ukrywam, że Internet, znajomi nauczyciele i blogerzy są dla mnie inspiracją i sama mam

    nadzieję stać się inspiracją dla innych. Dlatego też nie raz pojawiają się u mnie artykuły poświęcone pracy nauczyciela czy metodom nauczania, które mogą przydać się nie tylko anglistom. Współpracuję też z blogerami piszącymi o innych językach i krajach. Wspólnie tworzymy ciekawe akcje, dzięki którym robi się u mnie nieco bardziej kulturowo 🙂

    2. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

    Jak wielu blogujących, bloga zaczęłam pisać z myślą o… sobie! Mimo, że było to już ponad dwa lata temu, dobrze pamiętam dzień, w którym podjęłam ostateczną i nieodwołalną decyzję o utworzeniu Head Full of Ideas. Była piękna, wiosenna pogoda, paręnaście stopni, a ja jadąc do pracy, na zajęcia z dziećmi, czułam się wyjątkowo naładowana energią. Miałam ochotę zrobić „coś ekstra”. Do tego, w mojej głowie od jakiegoś czasu kłębiło się tyyyyyyyyle pomysłów, że nie nadążałam za ich zapamiętywaniem. Wiedziałam, że potrzebuję miejsca, w którym mogłabym to wszystko spisywać, ale nie zeszytu, czy kartki. W takich luźnych notatkach po prostu brakuje ładu, do tego wyjątkowo łatwo je zgubić, czego doświadczyłam wielokrotnie podczas studiów – zazwyczaj ze straty zdając sobie sprawę na niedługo przed egzaminem, do którego powinnam się z nich uczyć :).

    I tak, podczas podróży tramwajem, dojrzała we mnie idea założenia bloga. Po powrocie do domu, pierwsze, co zrobiłam to zalogowałam się na bloggerze, wymyśliłam nazwę i adres strony i… zaczęłam pisać!

    3. Co inspiruje cię do pisania?

    Czasem mam wrażenie, że do pisania inspiruje mnie dosłownie wszystko. Jednak postaram się być bardziej bardziej konkretna. Przede wszystkim, pomysłów na wpisy dostarczają mi moje własne zajęcia. Wszyscy, parający się zawodem nauczyciela zapewne doskonale to zrozumieją. Nie raz bywa tak, że zajęcia, niekiedy zupełnie z zaskoczenia okazują się być niemalże idealne, nawet jeżeli wcale nie zostały wcześniej precyzyjnie zaplanowane. Genialne pomysły czasem zupełnie niespodziewanie, same przychodzą nam do głowy i okazują się być „strzałem w 10.” Wtedy od razu mam ochotę opisać to na blogu :).

    Po drugie, Internet! Zarówno pomysły, jak i problemy innych, na które trafiam na licznych stronach czy forach, które śledzę. Najczęściej to właśnie te związane z pracą z dziećmi podsuwają mi pomysły na nowe posty.

    Ostatnio inspirują mnie coraz częściej także inni blogerzy – proponujący wspólne akcje (jak np. wspólna akcja kulturowojęzykowych – „W 80 blogów dookoła świata”), podsuwający ciekawe pomysły na wpisy, czy po prostu prowadzący świetne blogi, z którymi kiedyś chciałabym móc się równać.

    4. Które 3 wpisy poleciłabyś na początek nowemu czytelnikowi?

    Przede wszystkim poleciłabym pierwszy wpis, który pojawił się na blogu, czyli jak to się wszystko zaczęło: http://www.fullofideas.pl/2013/03/lets-start.html.

Serdecznie zapraszamy na bloga www.fullofideas.pl

Skomentuj

