Sylwetki blogów #21

Nazwa „Językowy precel” wywołuje skojarzenia kulinarne, ale jeśli nasunie Wam się na myśl bawarski precelek już jesteście bliżej, bo blog Diany jest poświęcony językowi niemieckiemu. Podobnie jak Marysia zaczęła pisać, bo na co dzień zajmuje się uczeniem innych.

  1. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

Jestem lektorką języka niemieckiego i bloga założyłam ze względu na moich uczniów. W tym samym czasie kilka osób poprosiło mnie o polecenie ciekawych linków i książek do nauki niemieckiego, więc zamiast wysyłać 5 raz z rzędu tę samą wiadomość założyłam bloga.

  1. Co inspiruje Cię do pisania?

Praktycznie wszystko! Sporo pomysłów przywożę z wyjazdów do (głównie) Niemiec. Mam też sporo tematów z czasów, kiedy byłam na Erasmusie w Konstancji. Poza tym inspirują mnie artykuły na innych blogach, nie tylko tych dotyczących niemieckiego.

  1. Skąd się wzięła i co oznacza nazwa Twojego bloga?

Nazwę zaproponowała jedna z Czytelniczek w zorganizowanym przeze mnie konkursie. Językowy Precel w idealny sposób nawiązuje do moich dwóch wielkich pasji – języków i jedzenia!

  1. O czym piszesz?

Poruszam tematy związane z nauką niemieckiego (materiały do nauki, słownictwo, trochę gramatyki) oraz z życiem i tradycjami panującymi w Niemczech, Szwajcarii i Austrii. Opisuję niemieckie filmy, które namiętnie oglądam, w planach mam trochę więcej wpisów podróżniczych.

  1. Które 3 wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek?

Zapraszamy na bloga www.jezykowyprecel.pl

Skomentuj

