Sylwetki blogów #25

Dzisiaj zapraszamy Was na wycieczkę do Wiednia – o tym, co warto tam zobaczyć oraz jak wygląda codziennie życie w tym mieście w „tempie slow” pisze Beata na swoim blogu „Viennese breakfast”.

Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

Znalazłam się w nowym miejscu i wkoło wszystko było nowe, z językiem włącznie – blog miał być zapisem oswajania Wiednia przeze mnie. Był też formą pokazania rodzinie i przyjaciołom mojego nowego miejsca.

Co inspiruje Cię do pisania?

Codzienność – to co widzę po raz pierwszy, to co polubiłam, to co mnie zachwyca, dziwi, czasem podnosi ciśnienie 😉

Staram się też pokazać Wiedeń niekoniecznie od turystycznej strony chociaż i ta ma swoje spore miejsce na blogu.

Skąd się wzięła i co oznacza nazwa Twojego bloga?

Od postawienia sobie pytania: „Od czego by tu zacząć?” ­ a jako, że było rano urodziło się wiedeńskie śniadanie. Na marginesie ­ muszę wreszcie napisać na blogu jak wyglądało to klasyczne wiedeńskie śniadanie.

O czym piszesz?

O Wiedniu, Austrii, języku i kulturze kraju, w którym mieszkam. Jest też o moim życiu tu i teraz, które staram się prowadzić w rytmie „slow life”, jest i trochę mojego gotowania, mojej Koty.

Co sprawiło, że zainteresowałaś się danym krajem/językiem?

Życie mnie tu zaprowadziło. Wcześniej Austria nie była jakoś krajem, który mnie specjalnie interesował. Do tego niemiecki to dla mnie język nowy, który nie przychodzi mi łatwo, ale zaczynam lubić tę jego austriacką odmianę, która jest miększa i potrafi wpaść w ucho.

Teraz mogę powiedzieć już, że zaczynam się wkręcać w Wiedeń, wiedeńskość i język. Chcę poznać lepiej, zrozumieć bardziej, rozsmakować się w kraju nad Dunajem. Dosłownie – mają dobre sery, pyszne słodycze no i genialną kawę 🙂

Do tego osoby nietolerujące glutenu i wegetarianie czy weganie, bez większego problemu znajdą tu coś dla siebie tak w sklepach jak i cukierniach, restauracjach.

Które 3 wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek?

Na początek proponuję wpis o języku „Austriacki niemiecki, czyli niemiecki przyjazny dla ucha

Wpis o Wiedeńczykach „Wiedeńczycy – kolorowo, różnojęzycznie, różnokulturowo

i zabrałabym was na fotowycieczkę do Schönbrunnu

Serdecznie zapraszamy na www.viennesebreakfast.com

One thought on “Sylwetki blogów #25

Skomentuj

