Sylwetki blogów #29

Wielu osobom Irlandia kojarzy się z Dniem Świętego Patryka. A z czym jeszcze? O tym dowiecie się z bloga „W krainie deszczowców” o życiu w tym kraju i jego stolicy.

Co inspiruje Cię do pisania?

Mieszkam w Irlandii ponad osiem lat mimo że planowałam być tutaj tylko rok. Bloga zaczęłam pisać z tego samego powodu co większość osób, które wyjechały z kraju – dzięki niemu miałam dzielić się z rodziną i przyjaciółmi moimi doświadczeniami. Ponadto, miał to być dla mnie taki album / pamiętnik wspomnień z pobytu na Zielonej Wyspie. Irlandia jest znana z deszczowej pogody, stąd nazwa bloga.

O czym piszesz?

Nadal jestem oczarowana irlandzkim krajobrazem oraz interesuje mnie irlandzki dorobek kulturowy, więc mam o czym pisać. Przede wszystkim jednak lubię opowiadać o irlandzkim społeczeństwie. Od jakiegoś czasu to właśnie wpisy o Irlandczykach, tutejszej gospodarce czy polityce dominują u mnie na blogu. Lubię obserwować, słuchać, rozmawiać, dociekać, uczyć się i analizować. W internetach można znaleźć wiele stron czy blogów opisujących Irlandię od strony turystycznej, nie spotkałam jednak jeszcze żadnej, której autor rozumiałby i znał ten kraj tak jak ja.

Śmieję się, że dzięki pracy znam co najmniej jedną osobę z każdej miejscowości w Irlandii. Oprócz tego kilkunastu ministrów irlandzkich.

Z pewnością robiłam wiele rzeczy w życiu, czasem za dużo i za intensywnie. Z wykształcenia jestem anglistką i ekonomistką i pewnie dlatego kiedyś miałam cztery różne prace na raz. Kiedyś uczyłam angielskiego kilku prezydentów pewnego polskiego miasta. A jeszcze bardziej kiedyś w czasie studiów pracowałam w pubie należącym do pierwszoligowej drużyny futbolowej w Londynie. Odkąd przyjechałam do Irlandii, zawodowo zajmuję się technologią, przedsiębiorczością, gospodarką i polityką irlandzką.

Które 3 wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek?

Trudno wybrać tylko trzy wpisy, bo wiadomo że polecam wszystkie! 🙂 Wybieram z ostatnich wpisów jeden, który jest teraz na czasie i dwa tak jakby ponadczasowe. Jeden z nich należy potraktować z przymrużeniem oka, przeczytajcie wszystkie to sami zgadniecie który.

Serdecznie zapraszamy na: www.mikasia.wordpress.com

Skomentuj

