Sylwetki blogów #31

Nasza grupa stale się rozwija i regularnie dołączają do nas nowi blogerzy językowi i kulturowi. Dlatego z radością wracamy do naszych wpisów z serii „Sylwetki blogów” i dzisiaj prezentujemy Wam „Suomikę” – blog o języku fińskim.

Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

Bloga zaczęłam pisać po powrocie z Finlandii, kiedy to miałam mnóstwo materiałów opracowanych przeze mnie do nauki języka fińskiego. Sama miałam wcześniej kłopot ze znalezieniem opracowań w języku polskim, dlatego uznałam, że materiały mogą być dla innych przydatne.

 

Co inspiruje Cię do pisania?

Inspiruje mnie sam język fiński. Z niesamowitą ciekawością lubię drążyć dlaczego tak jest, a nie inaczej. Artykuły opracowuję teraz głównie w oparciu o zapytania moich uczniów. Zakładam, że inni mogą mieć podobne zagwozdki.

 

Skąd się wzięła i co oznacza nazwa Twojego bloga?

Nazwa Suomika się wzięła z połączenia Suomi (Finlandia) i mojego imienia (Monika) 🙂

 

O czym piszesz?

O języku fińskim: gramatyce, słownictwie, metodach nauki fińskiego, o Finlandii. Dostępne są też lekcje dla początkujących.

 

Co sprawiło, że zainteresowałaś się danym krajem/językiem?

Kilka lat temu wyjechałam na staż do liceum w Helsinkach i już przed wyjazdem intensywnie uczyłam się sama tego języka. Dawno temu już wróciłam do Polski, ale nadal pogłębiam tajniki tego języka.

 

Które 3 wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek?

Serdecznie zapraszamy na suomika.pl

Skomentuj

