Sylwetki blogów #23

Dzisiaj prezentujemy egzotyczny blog o tematyce rodem z Czarnego Kontynentu. To blog Magdy, dzięki której poznacie blaski suahili – języka używanego w Afryce Wschodniej i Środkowej.

1. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga?

Blogowałam już na długo przed tym, zanim powstało Suahili online. Bloguję już od 2012 roku, a moim pierwszym dzieckiem jest Zapiekanka kulturalna. Publikuję tam recenzje książek, filmów i spektakli, okazjonalnie umieszczałam też wpisy na temat języków, ale czułam, że nie jest to miejsce, w którym mogłabym dzielić się swoją pasją do nauki suahili. Olśnienie przyszło we wrześniu 2014 roku.

Szukałam w internecie jakichś materiałów do nauki i nie było tego wiele. Pomyślałam: a czemu by nie podzielić się tym, co mam w domu? Może inni też szukają.

2. Co inspiruje Cię do pisania?

Komentarze i odzew czytelników. Za każdym razem, kiedy przychodzi kryzys i jestem już prawie pewna, że nikomu mój blog się nie przydaje, pojawia się jakaś cudowna osoba, która zachęca mnie do pracy.

3. Skąd się wzięła i co oznacza nazwa Twojego bloga?

To zależy, co uznać za nazwę mojego blogu. Wybrałam najprostszą i najbardziej oczywistą domenę, czyli właśnie Suahili online. Ale hasłem przewodnik jest „Je, una sema kiswahili?”, co oznacza „Czy mówisz w suahili?”.

4. O czym piszesz?

Staram się zachowywać równowagę między gramatyką a słownictwem i umieszczać wpisy w jakiejś sensownej kolejności. Ale gdybym robiła tylko to, byłoby za nudno. Dlatego chętnie dzielę się też wszystkim, czego udało mi się do tej pory dowiedzieć na temat mieszkańców Afryki Wschodniej i ich kultury.

5. Co sprawiło, że zainteresowałaś się danym krajem/językiem?

Na kurs suahili poszłam w zasadzie dla zgrywu. Kiedy już miałam się zapisywać na jeden z popularnych lektoratów na pierwszym roku studiów, pomyślałam, że angielskiego czy francuskiego mogę się przecież uczyć wszędzie. A uniwersytet daje mi możliwość nauki naprawdę nietypowego języka. Przez chwilę zastanawiała się nad hebrajskim, ale w końcu wybrałam suahili. Język skusił mnie przede wszystkim tym, że naprawdę niczego o nim wtedy nie wiedziałam. A potem po prostu się zakochałam, w pewnym momencie nie uczyłam się niczego innego jak właśnie suahili. Aż w końcu wylądowałam na afrykanistyce.

6. Które 3 wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek?

Zapraszamy na blog: www.suahilionline.blogspot.com

Skomentuj

