Sylwetki blogów #12

Kirgiski.pl - O języku kirgiskim po polsku

W poprzednim wpisie z tej serii mogliście poznać Iwonę, autorkę bloga Rosyjskie Śniadanie. Z Rosji już niedaleko do Kirgistanu, gdzie tym razem zabierze Was Jolanta, autorka bloga kirgiski.pl

Dlaczego zaczęłaś pisać blog?

Po pierwsze, od pewnego czasu myślałam o nauce kirgiskiego i nie wiedziałam, jak się za nią zabrać. Co zrobić, żeby skłonić się do systematycznego poświęcania czasu temu językowi i niepoddawania się trudnościom, a przy tym uporządkować swoją wiedzę. Po drugie, chciałam przyczynić się do popularyzacji tego języka i samego Kirgistanu w Polsce, wiedząc, że do Azji Środkowej podróżuje w różnych sprawach coraz więcej Polaków. Po trzecie, dążyłam do zapełnienia choćby w niewielkim stopniu niszy informacyjnej, gdyż nie ma polskojęzycznych opracowań poświęconych językowi kirgiskiemu, choć niektórzy studenci wschodoznawstwa i turkologii uczą się go. Pomysł na prowadzenie blogu, który zaspokoiłby te potrzeby, przyszedł mi do głowy nagle, jakby w formie olśnienia, i dojrzewał kilka miesięcy, zanim doczekał się realizacji.

O czym piszesz?

Kirgiski.pl to przede wszystkim blog językowy. Nie ukrywam, że w tej chwili przeważa na nim gramatyka. Jako że początkowo traktowałam blog przede wszystkim jako własny notatnik do nauki języka, starałam się zamieścić w pierwszej kolejności solidne podstawy gramatyczne, by potem obudować ten szkielet „mięsem” w postaci słownictwa. Tematy ściśle językowe przeplatam różnymi informacjami krajoznawczymi, kulturowymi, literackimi itp., do czego ostatnio przyczynia się też akcja „W 80 blogów dookoła świata”.

Które 3 wpisy z bloga zaproponowałabyś nowemu czytelnikowi na początek?

1. Podstawowe informacje o języku
2. Podstawowe wyrażenia i zwroty
3. Kirgiskie ABC

Zapraszamy na www.kirgiski.pl

Skomentuj

